Clicky

خبرهای عرضه Poco F6 و Poco F6 Pro (اردیبهشت 1403)

 کمپانی پوکو تو می ماه سال گذشته از F5 Pro رونمایی کرد که نسخه قدیمی سری F این گوشی بود. از این جهت حالا همه طرفداران این برند، منتظر عرضه نسخه جدید سری F یعنی Poco F6 و Poco F6 Pro هستند. طبق آخرین خبرها، شیائومی نه تنها زمان عرضه سری F6 را مشخص کرده است، بلکه تصاویری هم از طراحی ظاهری و دوربین‌های این دو گوشی در اختیار کاربرها قرار داده تا انتظارها برای این سری جذاب به پایان برسد. پس در ادامه این مقاله با موبونیوز همراه باشید تا شما را از آخرین اخبار مربوط به پوکو اف 6 و اف 6 پرو مطلع کنیم.

 

انتشار ویدئوی آنباکس پوکو F6 پرو پیش از معرفی!

شرکت پوکو در نظر دارد تا در مراسمی که در تاریخ ۲۳ مه برگزار می‌شود، از دو مدل گوشی پوکو F6 و F6 پرو پرده‌برداری کند. پیشتر اطلاعات زیادی درباره طراحی و مشخصات هر دو مدل به دست آمده بود. با این حال، خبرهای جدید همواره در حال انتشار هستند و این بار، خبر جدید به شکل ویدئویی از آن باکس گوشی F6 پرو در پلتفرم دیلی‌موشن به دست آمده است.

این ویدئو که به نظر نمی‌رسد به طور رسمی منتشر شده باشد، حتی دارای لرزش‌هایی است که جنبه آماتوری آن را نمایان می‌سازد. با این وجود، ویدئو تقریباً تأیید می‌کند که پوکو F6 پرو در واقع همان نسخه باز نام‌گذاری شده‌ی ردمی K70 برای بازارهای بین‌المللی است. ظاهر هر دو گوشی مشابه بوده و به نظر می‌رسد که در اصلی‌ترین مشخصات خود مشترک هستند.

در این ویدئو، به طور واضح می‌توان گوشی را در رنگ سیاه با رگه‌های مرمری‌مانند روی پنل پشتی دید، همانند همان چیزی که در ردمی K70 مشاهده شده است. طراحی سایر بخش‌های گوشی را می‌توان از طریق صفحه مشخصات ردمی K70 مشاهده کرد و همچنین طراحی جزیره دوربین مستطیلی بزرگ، بسیار جلب توجه می‌کند.

ویدئو جزئیات زیادی را از این گوشی فاش نمی‌کند، اما نشان می‌دهد که پوکو اف 6 پرو همراه با شارژر 120 واتی، کابل شارژ، یک قاب محافظ و سوزن سیم کارت ارائه می‌شود. بر اساس اطلاعاتی که به تازگی از آمازون درز کرده است، قیمت مدل برتر 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه پوکو F6 پرو حدود 619.90 یورو خواهد بود.

 از نظر مشخصات، این گوشی دارای تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است. پوکو F6 پرو همچنین مجهز به نمایشگر OLED 6.67 اینچی 12 بیتی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و رزولوشن 1440p، اسکن اثر انگشت داخل نمایشگر، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، شارژر 120 وات و بلندگوهای استریو است.

 

تاریخ رسمی رونمایی Poco F6 و Poco F6 Pro

طبق خبرها، پوکو در تاریخ ۲۳ می (۳ خرداد) در دبی، از دو مدل جدید و قدرتمند میانرده خود یعنی پوکو F6 و پوکو F6 پرو، رونمایی خواهد کرد. این مراسم ساعت 15 به وقت محلی دبی برگزار می‌شود که معادل 11 صبح به وقت گرینویچ و 14:30 به وقت ایران است. علاقه‌مندان می‌توانند این رویداد را از طریق پخش زنده تماشا کنند که جزئیات آن نزدیک به تاریخ برگزاری، منتشر خواهد شد.

در این رویداد، پوکو F6 پرو به عنوان نسخه‌ای بازطراحی‌شده از ردمی K70 معرفی خواهد شد و به تراشه‌ی پیشرفته‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز است. همچنین این گوشی از باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد و همراه با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی عرضه می‌شود. در مقابل، پوکو F6 به تراشه‌ی اسنپدراگون 8s نسل ۳ مجهز شده که انتظار می‌رود عملکرد جالبی در مقایسه با مدل پرو داشته باشد.

هر دو گوشی به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز هستند، اما پوکو F6 علاوه بر این، دارای یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با حسگر OmniVision OV20B است. این مشخصات نوید دهنده‌ی تجربه‌ای بی‌نظیر در عکاسی با موبایل در مدل‌های پوکو هستند.

این رویداد با شعار HyperPower Evolved همراه است که نشان‌دهنده‌ی تلاش‌های پوکو برای ارتقاء قدرت و کارایی محصولات خود است.

 

جدیدترین تصاویر رسمی از طراحی سری Poco F6

همانطور که گفتیم شرکت پوکو اعلام کرد که در تاریخ ۲۳ می، در یک مراسم رسمی در دبی، از دو مدل جدید خود به نام‌های Poco F6 و Poco F6 Pro پرده‌برداری خواهد کرد. این شرکت تاکنون جزئیات دقیق مشخصات فنی این دو گوشی را فاش نکرده، اما طراحی آن‌ها را به نمایش گذاشته است.

گوشی Poco F6 دارای سه طراحی دایره‌ای در پشت بدنه است که دو تای آن‌ها لنزهای دوربین را شامل می‌شوند و دایره سوم هم فلش گوشی است. دوربین اصلی این مدل از یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت OIS بهره می‌برد و دوربین دوم که شایعه شده دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی است، در کنار آن قرار دارد. همچنین ادعا می‌شود که Poco F6 مجهز به تراشه Snapdragon 8s Gen 3، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، صفحه نمایش با وضوح ۱۲۲۰p و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۹۰ وات خواهد بود.

 

در مقابل، Poco F6 Pro با چهار لنز دایره در پشت بدنه معرفی شده است که یکی فلش و سه تای دیگر دوربین‌ها هستند. این مدل به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به همراه OIS مجهز شده و ظاهر آن شباهت زیادی به مدل Redmi K70 دارد که تنها در بازار چین عرضه شده است. این موضوع نشان‌دهنده آن است که ظبق شایعات قبلی، Poco F6 Pro نسخه‌ای بازنام‌گذاری شده از Redmi K70 برای بازارهای جهانی خواهد بود.

چنانچه این اطلاعات صحت داشته باشند، Poco F6 Pro با تراشه Snapdragon 8 Gen 2، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. همچنین این مدل مجهز به صفحه نمایش OLED ۶.۶۷ اینچی با رفرش ریت ۱۲۰Hz و وضوح ۱۴۴۰p، اسکنر اثر انگشت داخل صفحه، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ ۱۲۰ وات است.

انتظار می‌رود که پوکو در زمان نزدیک به رویداد ۲۳ می، اطلاعات بیشتری درباره F6 و F6 Pro فاش کند.

 

پوکو F6 Pro با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گواهی FCC می‌گیرد

خط تولید پوکو که به «قاتل پرچم‌دارها» معروف است در حال آپدیت است و امروز نام پوکو F6 Pro در پایگاه داده FCC، یکی از سازمان‌های آمریکایی که پوکو به گواهی آن نیاز دارد دیده شده. به این ترتیب معلوم شده که Poco F6 Pro با یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی (محتمل‌ترین ظرفیت تبلیغاتی برای ظرفیت ۴۸۸۰ میلی‌آمپرساعتی که گواهی گرفته) ارائه می‌گردد.
از آنجا که انتظار می‌رود نسخه غیر پروی پوکو F6 یک برندسازی مجدد ردمی Turbo 3 باشد، مقایسه نهایی این دو نسخه جالب می‌شود؛ چرا که نسخه غیر پرو دارای تراشه اسنپدراگون 8s نسل ۳ خواهد بود.
به هر ترتیب حالا به گوشی Poco F6 Pro برگردیم. این گوشی قرار است با یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچ با رزولوشن ۳۲۰۰×۱۴۴۰ پیکسل با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز از نوع OLED با حداکثر روشنایی ۴۰۰۰ نیتز، ۱۲ تا ۱۶ گیگ رم، حافظه ۲۵۶/۵۱۲ گیگ یا ۱ ترابایت، دوربین اصلی سه گانه (واید ۵۰ مگاپیکسل، اولتراواید ۸ مگاپیکسل، ماکرو ۲ مگاپیکسل)، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر ارائه شود و از شارژ سریع ۱۲۰ وات با سیم پشتیبانی کند. سیستم عامل آن هم اندروید ۱۴ با رابط کاربری HyperOS 1.0 خواهد بود.

 

شایعات مربوط به طراحی و ساخت گوشی Poco F6 Pro

شیائومی یه سری از گوشی‌هاش رو با اسم متفاوت برای بازار چین و جهان عرضه می‌کنه. گوشی‌های چینی معمولا با اسم Redmi K عرضه میشن و یه نمونه جهانی دارن. طبق خبرها به نظر می‌رسه که Poco F6 Pro نسخه ری پک شده‌ی Redmi K70 هستش که اواخر دسامبر 2023 عرضه شده.پس بریم و ببینیم شایعات این گوشی جدید پوکو چی در موردش میگن؟

 

صفحه نمایش گوشی پوکو F6 پرو

اگر حدس و گمان‌ها درست باشند، Poco F6 Pro احتمالا دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی OLED، با رزولوشن 2K و فریم ریت 120 هرتز است. نمایشگر 6.67 اینچی این گوشی، روشنایی فوق‌العاده‌ 4000 نیت دارد و از تکنولوژی Dolby Vision پشتیبانی میکند. حسگر اثر انگشت هم مثل نسل قبلی زیر صفحه نمایش بوده و این یعنی احتمالا عملکرد خوبی دارد. خبرهای دیگر هم حاکی از آنند که این گوشی رنگ‌بندی متنوعی خواهد داشت. پس شاید جز رنگ سیاه و سفید مدل‌های دیگری هم برای این گوشی عرضه شود.

اگر این مشخصات درست باشند، Poco F6 Pro در بخش صفحه‌نمایش به یک گوشی بالارده تبدیل شده و حتی می‌تواند با گوشی‌های قدرتمندی مثل Samsung S23 Ultra و iPhone 15 رقابت کند.

 

دوربین گوشی Poco F6 Pro

طبق شایعات، Poco F6 Pro فقط یه گوشی نیست، بلکه یه شاهکار عکاسی‌ست که در جیب هم جا می‌شود! با دوربین‌های قدرتمند این گوشی می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌هایی حرفه‌ای بگیرید.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی این گوشی دارای حسگر 1/1.55 اینچی Light Fusion 800 با دیافراگم f/1.6، لرزشگیر اپتیکال و الکترونیکی (OIS و EIS) و فلش LED است. دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، مشخصات دیافراگم f/2.2 و زاویه دید 120 درجه دارد و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی Poco F6 Pro هم از دیافراگم f/2.4 پشتیبانی می‌کند.

طبق خبرها دوربین سلفی این گوشی 16 مگاپیکسل است و از کیفیت خیلی خوبی برخوردار است. گفته می‌شود که Poco F6 Pro قرار است از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت عکس‌ها و فیلم‌ها استفاده کند.

 

پورت‌ های گوشی پوکو اف ۶ پرو

طبق شایعاد این گوشی فضای جایگذاری دو سیم کارت نانو دارد و می‌توانید از دو سیم کارت به طور همزمان استفاده کنید. همینطور یک پورت USB Type-C برای شارژ گوشی، انتقال اطلاعات و اتصال به لوازم جانبی مثل هندزفری و فلش مموری دارد. یک جک 3.5 میلی‌متری صدا هم بر روی پوکو اف ۶ پرو قرار گرفته که برای اتصال هندزفری و هدفون است و مثل اینکه قرار نیست حذف شود. اسپیکرهای استریو هم برای گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم با صدای باکیفیت برای این گوشی گذاشته شدند.

Poco F6 Pro از جدیدترین نسل شبکه موبایل پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با سرعت خیلی بالا به اینترنت وصل بشید. همینطور دارای جدیدترین نسل Wi-Fi یعنی Wi-Fi 7 است و یک بلوتوث 5.4 برای اتصال به لوازم جانبی مثل هندزفری، ساعت هوشمند و اسپیکر بلوتوثی دارد.

 

باتری و شارژدهی گوشی Poco F6 Pro

به نظر میاد Poco F6 Pro از نظر ظرفیت باتری و شارژدهی، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشه. این گوشی مجهز به یک باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتیه که خیال شما رو برای کل روز راحت می‌کنه. دیگه لازم نیست نگران تموم شدن شارژ باتری وسط کار باشید. اینم بگم که رم‌هایی که تو این گوشی استفاده شده، کم‌مصرف‌تر هستن و از شارژ باتری گوشی بهینه‌تر استفاده میکنن.

علاوه بر ظرفیت بالا، Poco F6 Pro از فناوری شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کنه. این یعنی با یه شارژ کوتاه مدت می‌تونید تا مدت زیادی از گوشی استفاده کنین. تصور کنین که توی نیم ساعت باتری گوشی از صفر تا صد شارژ بشه! این ترکیب از باتری قدرتمند و شارژ سریع، Poco F6 Pro رو به یه گوشی ایده‌آل برای گیمرها و کسایی که زیاد از گوشی‌شون استفاده می‌کنن تبدیل می‌کنه.

 

شایعات سخت افزار گوشی Poco F6 Pro

پردازنده این گوشی Snapdragon 8 Gen 2 است. پردازنده نسل ۲ اسنپ دراگون شاید جدیدترین پردازنده کوالکام برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی نباشد، اما عملکرد خوبی دارد و کار راه انداز است. تراشه Poco F6 Pro با استفاده از فناوری ساخت 4 نانومتری TSMC تولید شده و از هسته‌های پردازشی جدید و قدرتمندی بهره برده است.

این گوشی طبیعتا باید از پردازنده گرافیکی Adreno 740 هم استفاده کند که 30% سریعتر از نسل قبلی هستند. اگر مشخصات این بخش درست بوده و فقط در حد شایعه نباشند، این دستگاه به راحتی میتواند بازی‌هایی مثل کالاف و پابجی را با بالاترین کیفیت و بدون لگ اجرا کند.

 

گفته میشه Poco F6 Pro از 16 گیگابایت رم نوع LPDDR5x برخوردار شده است. این رم نسبت به رم LPDDR5 که قبلاً استفاده می‌شد 30 تا 40 درصد سریع‌تر بوده و یعنی برنامه‌ها سریع‌تر باز می‌شوند، بازی‌ها بدون لگ اجرا شده و مولتی‌تسکینگ خیلی روان‌تر است.

شایعات و گزارش‌های زیادی می‌گویند که Poco F6 Pro با حافظه یک ترابایتی هم عرضه میشود. یعنی جدا از حافظه 256 گیگی و 512 گیگی، یه نسخه دیگر هم هست که 1000 گیگ حافظه داخلی دارد! این خبر برای طرفداران گوشی‌های Poco و کسانی که به دنبال یک گوشی با فضای ذخیره‌سازی بالا هستند خیلی هیجان‌انگیز است.

 

شایعات زمان عرضه گوشی Poco F6 Pro

تاییدیه NBTC برای پوکو اف ۶ پرو نشان از این دارد که چیزی به عرضه این گوشی نمانده است. طبق روال گذشته و مثل عرضه‌ گوشی Poco F5 در ماه می، انتظار میرود که بازه‌ی زمانی مشابهی برای عرضه گوشی Poco F6 Pro اعلام بشود. طبق آمار، دستگاه‌هایی که تاییدیه NBTC را می‌گیرند معمولا طی 1 تا 2 ماه بعد تو بازار پیدا میشوند.

مثلا Poco X6 Pro و X6 تو ماه‌های نوامبر و دسامبر گواهی NBTC گرفتند و تو ژانویه رسما معرفی شدند. با توجه به این روند، منطقیست که انتظار داشته باشیم Poco F6 Pro تو ماه‌های آوریل یا می 2024 (فروردین یا اردیبهشت 1403) عرضه شود.

نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ آیا Poco F6 Pro به اندازه خبرهاش عملکرد خفنی خواهد داشت؟

 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش