Clicky

محصولات معرفی شده در رویداد Let Loose اپل 2024

اولین رویداد بهاری اپل در سال 2024 در تاریخ 18 اردیبهشت و با معرفی آیپدها و قلم لمسی نسل جدید اپل برگزار شد. به نظر میرسد اپل پس از یک سال غیبت، با برنامه‌ای جدید برای خط تولید آیپدها بازگشته تا سهم بیشتری از بازار تبلت‌ها را به دست آورد. شرکت اپل در رویداد شب گذشته، آیپد پرو با تراشه M4، آپید ایرهای جدید و قلم لمسی با قابلیت‌های ویژه را معرفی کرد. در این رویداد اخیر اپل به‌طور عمده بر روی آیپد‌ها متمرکز بوده و برای اولین بار، از تراشه قدرتمند و جدیدش یعنی M4 در آیپد پرو رونمایی کرد. این خبر در حالی که تراشه‌های قبلی همیشه اول از همه در مک‌بوک‌ها معرفی می‌شدند، نشان‌دهنده اعتماد بالای اپل به تبلت‌های جدیدش است.

 

رونمایی از پردازنده قدرتمند M4 در رویداد 2024 اپل

این مراسم با شعار Let Loose در 7 می به صورت آنلاین برگزار و از پلتفرم‌های رسمی این کمپانی پخش گردید. اپل این رویداد 35 دقیقه‌ای را از قبل ضبط کرده بود و برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که این کمپانی در نظر دارد رویدادهای مرتبط دیگری را در لندن برگزار کند که تنها افراد دعوت‌شده، از جمله خبرنگاران و وبلاگ‌نویسان، امکان حضور در آن را داشته باشند. پیش از این، اکثر رویدادهای اپل در دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا برگزار می‌شد و برگزاری این رویداد در بریتانیا شاید به دلیل تغییر سیاست‌های اپل و تلاش برای حضور قوی‌تر در بازار اروپا باشد.

 

در این رویداد، اپل از طریق انتشار پوسترها و اشاراتی غیرمستقیم، محصولاتی که قصد رونمایی‌شان را داشت معرفی کرده بود. مراسم let loose با مقدمه تیم کوک، مدیرعامل اپل، آغاز شد که در آن به معرفی عینک واقعیت مجازی ویژن پرو پرداخت و به اهمیت آن در آینده تکنولوژی اشاره کرد. این مقدمه در حالی بود که چند هفته پیش با خبر کاهش چشم گیر تولید Vision Pro در بازار آمریکا مواجه شدیم و به نظر می‌رسید که اپل در فروش این گجت با چالش‌های بزرگی مواجه شده است. اگرچه کوک درباره برنامه‌های توسعه یا فروش این دستگاه در سراسر جهان جزئیاتی ارائه نداد، اما شروع رویداد با این مقدمه نشان‌دهنده اهمیت این محصول برای اپل است.

پس از سخنان کوک، تیم طراحی آیپد به معرفی نسل جدید محصولات پرداختند.

آیپد ایر 11
آیپد ایر 13
آیپد پرو 11
آیپد پرو 13
قلم هوشمند (Apple Pencil)
مجیک کیبورد
لیست بالا از جمله محصولاتی بودند که در این مراسم معرفی شدند. با موبونیوز همراه باشید تا در ادامه نگاهی دقیق‌تر به محصولات جدید اپل بیاندازیم!

 

معرفی آیپد پرو 2024 با پردازنده M4 و نمایشگر OLED

آیپد پروهای 2024 به احتمال زیاد بزرگترین تغییرات از زمان عرضه اولین نسل این سری را تجربه کرده‌اند. تقریباً تمام ویژگی‌های نسخه جدید این تبلت‌ها بهبود یافته و جدید هستند. اول از همه با چیپست M4 اپل شروع می‌کنیم. چیپست نسل چهارم اپل، اولین‌بار در یک آیپد عرضه می‌شود؛ در حالی که نسخه‌های قبلی این تراشه ابتدا در مک‌بوک‌ها دیده می‌شدند. به نظر میرسد که این حرکت نشان‌دهنده اعتماد اپل به نسل جدید تبلت‌های خود است.

پردازنده M4 با معماری 3 نانومتری نسل دوم ساخته شده است که در مقایسه با M2، یک و نیم برابر سریع‌تر عمل کرده و عملکرد گرافیکی آن تا 4 برابر بهبود یافته است. بهره‌وری آن نیز دو برابر شده؛ زیرا تراشه M4 می‌تواند با نصف توان M2 موجود در آیپد پروهای 2022 همان عملکرد را ارائه دهد. اپل چندین ویژگی هوش مصنوعی جدید برای Final Cut Pro و دیگر برنامه‌ها معرفی کرده است که توسط M4 پشتیبانی می‌شوند و وعده ارائه 38 تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) را داده است.

 در خصوص ظاهر دستگاه‌ها، آیپد پروهای جدید از باریک‌ترین محصولات تاریخ اپل هستند که حتی از نسل هفتم آیپاد نانو با ضخامت تنها 5.4 میلی‌متر نیز باریک‌ترند . مدل 11 اینچی این آیپد 5.3 میلی‌متر و مدل 13 اینچی حتی باریک‌تر و 5.1 میلی‌متر ضخامت دارد. بدنه‌های آلومینیومی این تبلت‌ها که در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی فضایی ارائه می‌شوند، از 100 درصد مواد بازیافتی ساخته شده‌اند.

به نمایشگرها برگردیم. در این مدل‌ها فناوری‌های مینی‌ LED و LCD IPS حذف شده و جای خود را به OLED داده‌اند. اپل این نمایشگرها را «نمایشگرهای OLED دو لایه» می‌نامد؛ به این معنی که دو لایه پنل OLED روی هم قرار گرفته‌اند تا روشنایی بیشتری فراهم کنند. این نمایشگرها قادر به تولید روشنایی تا 1000 نیت در محتوای SDR و 1600 نیت در محتوای HDR هستند.

صفحه‌نمایش‌های ProMotion قابلیت تنظیم نرخ نوسازی از 10 هرتز تا 120 هرتز را دارند. هر دو نمایشگر دارای تراکم پیکسلی 264 پیکسل در هر اینچ هستند که به ترتیب، برای مدل 11 اینچی، رزولوشن 1668×2420 و برای مدل 13 اینچی رزولوشن 2064×2752 را فراهم می‌کنند. شیشه محافظ این نمایشگرها را می‌توان با بافت نانو برای کاهش تابش نور محیط و جلوگیری از بازتاب نور تجهیز کرد. این گزینه با هزینه اضافی 100 دلار تنها برای مدل‌های 1 ترابایتی و 2 ترابایتی در دسترس است.

آیپد پروهای 2024 از 15 می (26 اردیبهشت) به‌صورت آنلاین در 29 کشور و از همان روز در فروشگاه‌های اپل در دسترس هستند. توجه داشته باشید که مدل‌های 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی با پردازنده‌های 9 هسته‌ای (3 هسته عملکردی و 6 هسته بهینه) و مدل‌های 1 ترابایتی و 2 ترابایتی با پردازنده‌های 10 هسته‌ای (4 هسته عملکردی و 6 هسته بهینه) عرضه می‌شوند. هر دو نسخه دارای پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای هستند، اما نسخه‌های با حافظه بیشتر، رم دو برابر یعنی 16 گیگابایت در مقابل 8 گیگابایت دارند.

یادآوری می‌کنیم که شیشه بافت نانو یک گزینه اضافی 100 دلاری برای مدل‌های 1 ترابایتی و 2 ترابایتی است. قیمت‌های ذکر شده برای مدل‌های وای‌فای هستند و اگر به شبکه 5G نیاز دارید، باید 200 دلار اضافه بپردازید.

 

معرفی آیید ایر جدید با دوربین سلفی افقی

آیپد ایر 2024 در دو اندازه 11 و 13 اینچ عرضه شده است. هر دو اندازه از نمایشگرهای IPS LCD Liquid Retina با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز بهره می‌برند. مدل 11 اینچی دارای وضوح تصویر 2360 در 1640 پیکسل و حداکثر روشنایی 500 نیت است، در حالی که نسخه 13 اینچی وضوح 2732 در 2048 پیکسل و روشنایی 600 نیت را ارائه می‌دهد.

طراحی این ایپدها مشابه مدل 2022 است؛ با این تفاوت که دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی اکنون در لبه افقی قرار دارد و تماس‌های ویدئویی را طبیعی‌تر می‌کند و در پشت دستگاه هم یک دوربین 12 مگاپیکسلی قرار گرفته است.

 

هر دو مدل آیپد ایر به تراشه M2 اپل (پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ده هسته‌ای)، 8 گیگابایت رم و حافظه پایه 128 گیگابایت مجهز هستند. حسگر Touch ID همچنان در دکمه پاور قرار دارد و هر دو مدل با صفحه‌کلید Magic Keyboard و Apple Pencil Pro جدید سازگار هستند.

آیپد ایرهای جدید از وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کنند، در حالی که مدل‌های مجهز به سلولار به لطف eSIM، از اتصال 5G نیز بهره می‌برند. هر دو مدل با iPadOS 17.4 عرضه می‌شوند.

آیپد ایر (2024) در رنگ‌های خاکستری فضایی، استارلایت، بنفش و آبی عرضه شده است. مدل 11 اینچی با 128 گیگابایت حافظه و وای‌فای، 599 دلار قیمت دارد، در حالی که نسخه 13 اینچی با همان مشخصات، 799 دلار است. پیش‌فروش از امروز آغاز شده و فروش عمومی در آمریکا از هفته آینده آغاز می‌شود.

 

معرفی اپل پنسل جدید با ژست‌های فشار و بازخورد لمسی

همان‌طور که در گزارش‌های اخیر آمده بود، این قلم جدید به نام Apple Pencil Pro امکاناتی بسیار بیشتر از نسخه‌های پیشین ارائه می‌دهد. قلم Apple Pencil Pro دارای حسگری است که میزان فشار روی بدنه قلم را تشخیص می‌دهد و می‌توان از آن برای تغییر سریع تنظیمات ابزارها در هنگام طراحی استفاده کرد. همچنین، قلم پرو به شبکه Find My متصل می‌شود تا در صورت گم شدن، پیدا کردن آن ممکن باشد.

با ژست فشار، یک پالت ابزار ظاهر می‌شود که به شما اجازه می‌دهد به سرعت ابزارها، وزن خطوط و رنگ‌ها را تغییر دهید. ژست چرخش نیز به شما امکان کنترل دقیق ابزار را می‌دهد؛ چرخش بدنه قلم، جهت‌گیری ابزارهای مداد و قلم‌مو را همانند استفاده از قلم و کاغذ تغییر می‌دهد. این ویژگی به لطف وجود ژیروسکوپ داخلی امکان‌پذیر شده است

 

ژست Hover به شما این امکان را می‌دهد تا قبل از شروع کار جهت دقیق ابزار را تجسم کنید. بازخورد لمسی نیز در هنگام فشار دادن، دوبار لمس کردن یا استفاده از ویژگی Smart Shape بازخورد ملایمی را ارائه می‌دهد.

Apple Pencil Pro همچنین از Find My پشتیبانی می‌کند، بنابراین اگر گم شود، به راحتی می‌توانید مکان دقیق آن را پیدا کنید. این قلم به‌صورت مغناطیسی به کنار آیپد پرو جدید متصل شده، شارژ می‌شود و به‌راحتی در محب مخصوص قرار می‌گیرد.

این قلم با قیمت ۱۲۹ دلار عرضه می‌شود و مدل قبلی Apple Pencil (USB-C) همچنان با قیمت ۷۹ دلار در دسترس خواهد بود.

 

معرفی کیبورد جادویی اپل

لوازم جانبی جدید دیگری نیز در این رویداد حضور داشتند که باید به آن‌ها اشاره کنیم. کیبورد کاملاً جدید Magic Keyboard نازک‌تر و سبک‌تر شده و طراحی باریک آیپدهای پرو جدید را تکمیل می‌کند. این کیبورد اکنون دارای ردیف کلیدهای عملکردی و ترک‌پد بزرگتری است. اپل می‌گوید که “این تجربه کاملاً مانند استفاده از یک مک‌بوک است”. اگر به کیبورد کامل نیازی ندارید، یک Smart Folio جدید نیز عرضه شده که به صورت مغناطیسی به تبلت متصل شده و امکان قرار دادن آن در زوایای مختلف را فراهم می‌کند.

کیبورد جدید Magic Keyboard برای مدل 11 اینچی 300 دلار و برای مدل 13 اینچی 350 دلار قیمت دارد. Smart Folio نیز به ترتیب 80 و 100 دلار قیمت‌گذاری شده است.

 

جمع‌بندی

همانطور که از خبرهای قبل از مراسم پیدا بود، اپل در رویداد Let Loose تمرکزش را بر روی آیپدها و قلم لمسی جدید گذاشته تا به انتظار کاربران اپلی برای عرضه یک آیپد جدید پایان دهد. اما اینطور که به نظر میرسد این آیپدها قرار است در اروپا و آمریکا بدون شارژر درون جعبه عرضه شوند. کاری که اپل چند سال پیش با رویکرد حفظ محیط زیست (!) برای آیفون‌ها انجام داد و حالا دامن‌گیر تبلت‌ها شده! نظر شما در مورد محصولات جدید اپل چیست؟ آیا با عرضه شدن این آیپدها در ایران به سراغ‌شان می‌روید؟ 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش