Clicky

بررسی تفاوت هدفون، هدست و هندزفری، کاربرد هرکدام چیست؟

 

 

تفاوت هدفون و هدست چیست؟

 

هدفون و هندزفری چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ با این که این سه وسیله کارشان این است که به کاربر در شنیدن بهتر محتوای صوتی کمک کنند، اما فرق‌هایی هم با یکدیگر دارند که موقع خرید، لازم است این تفاوت‌ها را بشناسید و وسیله‌ای که بیشترین سازگاری با نیاز شما را دارد تهیه کنید. در این مقاله به بررسی تفاوت هدفون، هدست و هندزفری می‌پردازیم.

 

بررسی فرق بین هدفون، هدست و هندزفری در طراحی و کاربرد


هندزفری، هدفون، هدست محصولاتی هستند که شاید در نگاه اول یکی بنظر بیایند ولی در واقع تفاوت های زیادی میان آن ها وجود داشته و هرکدام مناسب کار خاصی هستند. برای آشنایی بیشتر با این کاربرد و درک تفاوت میان این محصولات در ادامه ویژگی های هرکدام از آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

هدفون

 

 

 

هدفون شناخته‌ترین نوع در این سه دسته است. هدفون در حقیقت دو درایور یا گوشی است که به واسطه‌ی یک هدبند به هم وصل شده‌اند و روی سر می‌نشیند. به کمک هدفون می‌توانید موسیقی یا هرچیزی که می‌خواهید را گوش دهید.

هدفون‌ها به دو دسته‌ی روی گوش و دور گوش تقسیم می‌شوند. مدل روی گوش هدفون، کمی کوچکتر است و درایورها دقیقا روی گوش قرار می‌گیرند. کوچکتر بودن درایورها سبک‌ بودن آن‌ها را هم به دنبال دارد و باعث می‌شود برای بیرون از خانه وسیله‌ی مناسب‌تری باشد و بتوانید برای مدت طولانی‌تری آن‌ها را روی گوش خود داشته باشید.

البته، این مسئله را هم باید در نظر داشته باشید که به علت کوچکتر بودن درایورها، فشار بیشتری روی گوش وارد می‌شود تا هدفون روی سر بایستد. این سبک هدفون‌ها برای کسانی که راحتی را اولویت قرار می‌دهند، می‌تواند آزاردهنده باشد.

از طرف دیگر، هدفون‌های دور گوش، مدل‌های بزرگتر، سنگین‌تر اما راحت‌تری هستند چرا که فشار کمتری به گوش وارد می‌کنند. اگر برای مدت طولانی بخواهید هدفون را روی گوش داشته باشید، هدفون‌های دور گوش فشار کمتری به گوش و سر وارد می‌کنند. صدا نیز، در این هدفون‌ها حجیم‌تر است. این مدل هدفون‌ها، به علت راحتی بیشتر و تولید صدای بهتر، معمولا طرفداران بیشتری دارند.

 

 

مزایا و معایب هدفون

 

 

هدست

 

 

حال که با هدفون آشنا شدیم، وقتش رسیده که نگاهی به هدست بیندازیم. هدست را معمولا روی گوش گیمرها مشاهده می‌کنیم. هدست‌ها، در اصل هدفون‌هایی هستند که میکروفون داخلی دارند.

میکروفون می‌تواند با قابلیت جدا شدن باشد، می‌تواند ثابت باشد، یا حتی با قابلیت خمیده شدن. در هر صورت، چنانچه یک میکروفون روی گوشی دیده شود، این وسیله هدست است.

اضافه شدن یک میکروفون به این دستگاه، باعث می‌شود تا حدی دست و پا گیر شود و تا حد ممکن افراد این وسیله را برای استفاده در بیرون از منزل انتخاب نکنند.اگر بخواهید بدانید اولین فرق بین هدفون و هدست چیست، باید گفت که هدست‌ها، دقت پایین‌تری نسبت به هدفون دارند و صدایی که تولید می‌کنند نیز کیفیت پایین‌تری دارد. اما از آن‌جا که مخصوص مکالمه است، تمرکز بیشتر روی میکروفون آن است و معمولا، گیمرهایی که حین بازی می‌خواهند با هم صحبت کنند یا کسانی که در جلسه کاری‌های متعدد شرکت می‌کنند هدست را انتخاب می‌کنند.

 

مزایا و معایب هدست

 

 

هندزفری

 

 

 

آخرین وسیله‌ای که بررسی می‌کنیم، هندزفری‌ها و ایربادزها هستند که این روزها طرفداران زیادی دارند. هندزفری‌‌ها یا ایربادزها دیوایس‌های کوچکی هستند که داخل کانال گوش می‌نشینند. آن‌ها درایورهای بسیار کوچکی هستند که وزن بسیار پایینی دارند و با این که نسبت به هدفون کیفیت صدای پایین‌تری دارند، اما باز هم از کیفیت صدای قابل قبول و خوبی برخوردار هستند.

هندزفری‌ها در انواع بی‌سیم و سیم‌دار در بازار موجودند اما این روزها تقریبا تمامی افراد به استفاده از هندزفری‌های بلوتوثی یا همان ایربادزها روی آورده‌اند. علت این امر، راحتی این دیوایس است و این که نیاز نیست دیگر با یک سیم بلند به گوشی شما متصل شود. به کمک ایربادزها می‌توانید به‌راحتی تماس‌های خود را پاسخ دهید، فیلم تماشا کنید، بازی کنید یا موسیقی گوش دهید. بادزها با چند سری مختلف به فروش می‌رسند تا بتوانید یک سری متناسب با اندازه‌ی کانال گوش خود انتخاب کنید. این وسیله بسیار راحت است و از آن‌جا که شارژ را به خوبی نگه می‌دارد، خیلی از افراد آن را برای مدتی طولانی در گوش نگه می‌دارند.

 

 

مزایا و معایب هندزفری بی سیم (ایربادز)

 

 

 

در ادامه، نگاهی به تفاوت هدفون هدست و هندزفری می‌پردازیم.

 

مهم ‌ترین فرق هدفون با هدست


مهم‌ ترین تفاوت بین هدفون و هدست، همانطور که گفتیم میکروفونی است که داخل هدست کار شده و هدفون فاقد آن است. با این حال، تفاوت‌های دیگری هم در این دو دیوایس به چشم می‌خورد که به آن ها اشاره کردیم.

هدفون‌ها فاقد میکروفون هستند.
هدفون‌ها دکمه‌های خاصی روی بدنه‌ی خود ندارند اما هدست‌ها معمولا دارای یک یا چند دکمه‌اند.
هدفون‌ها مخصوص گوش‌ دادن به موسیقی ساخته شده‌اند اما هدست‌ها به منظور صحبت کردن و تماس با دیگران بدون نگه داشتن گوشی به کار می‌روند.
تمرکز هدفون روی انتقال با کیفیت صدا است؛ اما در هدست‌ها، تمرکز روی حساسیت و دقت میکروفون قرار گرفته.


تفاوت بین هدفون و هندزفری


دسته‌ی دیگری از کاربران، بین فرق هدفون و هندزفری بی‌ سیم مانده‌اند و نمی‌دانند کدام بیشتر به کارشان می‌آید. موقع انتخاب، حتما باید به این مسئله توجه داشته باشید که کدام وسیله بیشترین کارآیی را برای شما دارد و معمولا در چه موقعیتی از هندفون یا هندزفری خود استفاده خواهید کرد.

بادزها احتمال دارد که از گوش بیفتند. هر چند ساخت آن‌ها به گونه‌ای است که این احتمال خیلی ضعیف شود، با این حال اگر وسواس دارید و مدام استرس این را می‌گیرید که بادزها از داخل گوش بیرون بیفتند، انتخاب هدفون هوشمندانه‌تر است. چرا که هدفون روی گوش قرار می‌گیرد و احتمال افتادن آن به صفر می‌رسد. اگر هم بیفتد، قطعا متوجه خواهید شد.
طول عمر شارژ هدفون بیشتر است؛ چرا که باتری قوی‌تر و بزرگتری دارد.
ماندگاری و مقاومت بدنه‌ی هدفون‌ها بیشتر است.
هندزفری‌ها سبک وزن هستند و این مسئله، باعث می‌شود که انتخاب اول خیلی از کاربران بشود.
برای فعالت‌هایی مثل ورزش کردن، ایربادز آزادی عمل بیشتری به کاربر می‌دهند.


جمع‌بندی


همانطور که در طی این مقاله متوجه فرق هندزفری با هدفون و هدست شدید، هر سه وسیله دارای ویژگی‌هایی هستند که به شما کمک کنند با توجه به نیاز خود خریدتان را انجام دهید. چنانچه گیمر هستید و بخشی از وقت خود را به بازی کردن می‌گذرانید یا در جلسات آنلاین زیادی حضور پیدا می‌کنید، هدست می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اگر یک وسیله‌ی بزرگ و راحت می‌خواهید که کیفیت صدای خوبی داشته باشد و به شما اجازه‌ی گوش دادن به موسیقی را بدهد؛ همچنین باتری قوی و قابلیت ANC داشته باشد، دیوایس مورد نیاز شما هدفون است. اگر هم می‌خواهید یک وسیله‌ی کوچک و جمع‌وجور داشته باشید که داخل گوش بنشیند و حین ورزش کردن نیز مزاحمتی برای شما نداشته باشد، پیشنهاد ما به شما هندزفری است.

 

سوالات متداول


فرق هدست با هدفون چیست؟

بزرگترین تفاوت این دو وسیله، این است که هدست‌ها دارای یک میکروفون داخلی هستند که به کمک آن، کاربر می‌تواند صحبت کند اما هدفون‌ها فاقد این قطعه هستند.

هدفون بهتر است یا هندزفری؟

هدفون‌ها نویز کنسلینگ بهتری دارند، امکان گم شدن آن‌ها کمتر است و گوش دادن موسیقی با آن‌ها راحت‌تر است. اما اگر به دنبال وسیله‌ی سبک و کوچکتر باشید، هندزفری‌ها انتخاب بهتری تلقی می شوند.

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش