Clicky

نویز گوشی را چگونه حذف کنیم؟

نویز یا صدای مزاحم محیط اطراف یکی از مشکلات هدفون‌ها و به‌ویژه گوشی‌های موبایل است. نویز و صدای اطراف شما باعث می‌شود تا در موقع استفاده از موبایل نتوانید به‌خوبی حرف‌های مخاطب خود را بشنوید یا صدای شما به‌طور واضح به مخاطب نرسد. قابلیت حذف نویز در گوشی‌ها به شما کمک می‌کند تا صدای مزاحم محیط اطراف را حذف کنید. به این طریق، شما می‌توانید صدای مخاطب خود را به‌خوبی بشنوید و بهتر پاسخگوی او باشید. به این منظور، فناوری Noise Cancelling در گوشی‌های موبایل تعبیه شده است.

 

 


نویز کنسلینگ چیست؟
 
امروزه گوشی‌های موبایل به یکی از ابزارهای پرکاربرد و مهم برای بسیاری از افراد تبدیل شده اند. به‌گونه‌ای که بدون همراه داشتن آن، نمی‌توان خیلی از کارها را انجام داد.
اما عملکرد چنین وسیله‌ی بااهمیتی می‌تواند در برخی موارد با مشکل روبه‌رو شود و ما نتوانیم به‌درستی از آن استفاده کنیم. یکی از این موارد حضور در مکان‌های شلوغ و پررفت‌وآمد است؛ از خیابان‌ها و بزرگراه‌های پرترافیک گرفته تا فروشگاه‌های پرجمعیت، جشن‌ها یا ورزشگاه‌های شلوغ و پرسروصدا.
به‌طور طبیعی فهمیدن صدای مخاطب در این شرایط بسیار سخت و دشوار است. برای رفع این مشکل، فناوری موسوم بهNoise Cancelling  به گوشی‌های تلفن همراه افزوده شده تا نویزهای مزاحم اطراف حذف شود. با حذف این صداهای آزاردهنده می‌توانید حرف‌های مخاطب را بهتر متوجه شوید و ازطرف دیگر، حرف‌های شما نیز بهتر به گوش مخاطب برسد. این عملکرد فناوری یادشده، همان حذف نویز از گوشی است.

 

انواع نویز کنسلینگ
 
درمجموع، نویز کنسلینگ شامل دو نوع Passive و Active است. هدفون‌های صنعتی بارزترین نمونه از محصولاتی‌ به حساب می‌آیند که فناوری  Passive Noise Cancelling  در آن‌ها به‌کار رفته است. این فناوری از آسیب به گوش در مراکز پرسروصدا، مثل کارخانه‌ها، جلوگیری می‌کند. طراحی ویژه این هدفون‌ها و موادی که در تولید آن‌ها به‌کار رفته طوری‌ است که اطراف گوش محیطی ایزوله ایجاد می‌شود تا شنیدن نویزهای محیطی به کمترین حد خود برسد.

 

 

 

 

استفاده از فناوری نویز کنسلینگ در صنایع دیگر
 
تکنولوژی Active Noise Cancelling به جز صنعت گوشی موبایل در هدفون‌های موسیقی، خودرو‌ها و هواپیماها نیز به‌کار رفته است.
در نوع فناوری اکتیو، یک یا چند میکروفون به صورت مستمر صدای اطراف را دریافت می‌کند و آن را به امواج آنالوگ تبدیل می‌نماید. بعد از آن، یک یا چند اسپیکر به‌طور هم‌زمان امواجی صوتی پخش می‌کند که دقیقا برعکس امواج صدای محیط است. نتیجه ترکیب این دو موج سکوت است؛ به طوری که به‌ هنگام مکالمه دیگر صداهای مزاحم اطراف را نمی‌شنوید.
اغلب گوشی‌های هوشمند میان‌رده و رده‌بالا به قابلیت حذف نویز مجهز هستند. بنابراین خیلی راحت می‌توانید از این گوشی‌ها استفاده کنید؛ بدون آن که صدای اطراف و نویز شما را آزار دهد. فناوری حذف نویز قابلیت مهمی در گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود. در این خصوص، هرچند گوشی‌های موبایل قابلیت‌های زیادی دارند، هیچ‌یک از این قابلیت‌ها به اندازه حذف نویز مهم نیستند.
فناوری حذف نویز یا «Noise cancellation» درواقع متعلق به هدفون‌های بی‌سیم است؛ اما با رشد صنایع الکترونیکی، در کالاهای دیجیتالی دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
این فناوری در گوشی‌های هوشمند تا تقویت دستیاران مجازی هوشمند کاربرد دارد. بنابراین می‌توان حذف نویز را بااهمیت‌ترین تکنولوژی در گجت‌های پیشرفته دانست.

 

آموزش حذف نویز در گوشی اندروید
 
شما هرچقدر هم به محیط آرام و ساکت بروید و بخواهید با گوشی صحبت کنید یا به ضبط صدا یا ویدئو مشغول شوید، باز هم صدا پر از نویز اضافی خواهد بود. برای رفع این مشکل، نویز کنسلینگ با حذف نویز خارجی به شما کمک می‌کند تا بدون نویز و صدای اضافی مکالمه خود را ادامه دهید یا صدا و ویدئو ضبط کنید. بنابراین وجود این فناوری در گوشی‌های موبایل بسیار مهم و حیاتی است و شما برای داشتن صدای بدون نویز به این فناوری در گوشی نیاز دارید.

اکنون با روش فعال کردن نویز کنسلینگ در گوشی اندروید آشنا شوید و مراحل زیر را برای فعال کردن این فناوری دنبال کنید:

 

  • به تنظیمات گوشی موبایل خود مراجعه کنید.
    سپس بخش Call Settings را باز کنید.
    بعدازآن گزینه Noise Reduction را جستجو کنید و آن را غیرفعال نمایید.
    درنهایت، گوشی را ریستارت کنید. سپس بررسی نمایید که مشکل رفع شده یا خیر.


سخن آخر
 

شرکت‌های سازنده تلفن‌های هوشمند چند سالی است که از تکنولوژی‌های مختلف حذف نویز بهره می‌برند و همجنان روی آن‌ها کار می‌کنند تا به بالاترین کیفیت ممکن برسند.
گوشی هوشمند درکنار برخورداری از میکروفون اصلی برای ضبط صداها، میکروفون‌های دیگری نیز دارد. این میکروفون‌ها صدا و نویز اطراف شما را حذف می‌کنند. حذف نویز یکی از نیازهای اساسی هدست‌های بلوتوث‌دار است. این فناوری غیراز جلوگیری از نویز عمومی پس‌زمینه، می‌تواند فیلترهایی تولید کند که برای کاربردهای مختلف قابل تنظیم هستند. برای مثال، هدفون‌های ورزشی معمولا به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که سد راه همه نویزهای وارده به محیط نشوند و دونده بتواند صدای خیابان و خودروها را بشنود و تصادف نکند.
حذف نویز به‌طور قطع یک تکنولوژی دیده نشده در گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آید. اغلب ما از آن استفاده کرده‌ایم، ولی از وجود آن بی‌اطلاع هستیم. استفاده از این تکنولوژی در تماس عادی و دستیار هوشمند یا پخش موسیقی به صورت وایرلس دیده می‌شود و در تمام آن‌ها حذف نویز از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر در موارد بالا، از تکنولوژی حذف نویز استفاده نشود، کیفیت صدا به شدت کاهش می‌یابد. به‌طوری که نه شما می‌توانید خیلی از کلمات مخاطب را درک کنید و نه مخاطب می‌تواند حرف‌های شما را متوجه شود.
تکنولوژی حذف نویز کیفیت صداها را در فناوری‌های صوتی و هوشمند به‌شدت ارتقا داده و استفاده از آن دنیای جذاب‌تری برای ما مهیا کرده است.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش