Clicky

آشنایی با انواع بند ساعت

 

آشنایی با انواع بند ساعت


در روزهایی که شیک پوشی به یکی از مهم‌ترین اصل‌های زندگی افراد بسیاری تبدیل شده است، استفاده از اکسسوری‌های مختلف بیش از پیش مورد استقبال واقع شده‌اند. در میان این اکسسوری‌ها ساعت‌های مچی و هوشمند توانسته‌اند درصد بیشتری از محبوبیت را به خود اختصاص دهند. از آن‌جایی که مدتی پس از خرید ساعت‌های مچی و هوشمند احساس تکراری شدن آن‌ها برای کاربران آن‌ها به وجود می‌آید، کمپانی‌های تولید کننده به فکر ایجاد تنوعی تاثیرگذار افتادند که این تنوع منجر به تولید انواع بند ساعت هوشمند و مچی شد. با توجه به افزایش مدل ساعت‌های مچی و هوشمند به همین ترتیب تولید و عرضه انواع بند ساعت مچی و هوشمند هم مانند سایر اکسسوری‌های دیگر در بازار ترند (Trend) شدند. 

انواع بند ساعت


تفاوتی نمی‌کند که این روزها در حال استفاده از یکی از ساعت‌های هوشمند هستید یا ساعت‌های کلاسیک، زیرا به اندازه کافی تنوع رنگ و مدل برای بندهای هر دو ساعت وجود دارد و کاربران آن‌ها به راحتی می‌توانند نسبت به زیباسازی و نوسازی اکسسوری مورد علاقه خود اقدام کنند. 

 

بند پارچه‌ای

 

 

بندهای پارچه‌ای در کنار بندهای چرم سال‌های زیادی هستند که مورد استفاده کاربران در سنین مختلف قرار گرفته‌اند. بندهای پارچه‌ای دارای مدل‌های مختلفی هستند. این روزها انواع بند ساعت مچی ساخته شده از جنس کنواس (Canvas) را در دسته بندهای پارچه‌ای مشاهده می‌کنیم. همچنین لازم به ذکر است که نام دیگر جنس کنواس، برزنتی است. تنوع رنگ، طراحی و مقاومت بالای بندهای کنواس یا همان برزنتی در برابر پارگی و پوسیدگی یکی از دلایل خرید این مدل بندها برای ساعت‌های مچی و در مواقع کمتری برای ساعت‌های هوشمند محسوب می‌شوند.

 

بند چرمی

 

 

 

یکی از رسمی‌ترین و اصیل‌ترین بندهای ساعت مچی و هوشمند، بندهای چرمی هستند که محبوبیت خود را از گذشته تا به امروز از دست نداده‌اند. اکثر کاربران ساعت‌های مچی حداقل یک بار تجربه استفاده از بندهای چرمی را دارند، البته این سابقه و محبوبیت در میان ساعت‌های هوشمند نیز دیده می‌شود؛ اما تعداد کاربران آن کمتر است. زیرا مطابق با نظرسنجی‌های انجام شده و آمار به دست آمده از هر دو قشر خریدار و فروشنده، آمار خرید انواع بندهای فلزی برای ساعت‌های هوشمند بیشتر از سایر مدل‌ها است. جنس اکثر بندهای چرمی از پوست گاو است، البته لازم به ذکر است که در این میان برندهایی هستند که برای تولید بهترین و گران‌ترین بندهای چرمی از پوست کروکدیل یا کانگرو استفاده می‌کنند.

 

بند فلزی

 

 

 

شاید بتوان گفت که محبوب‌ترین بند ساعتی که طرفداران آن از هر سنی هستند، بندهای فلزی هستند. در میان انواع بند ساعت هوشمند، بندهای فلزی دارای کاربران بیشتری نسبت به سایر بندهای ساعت هستند.

بندهای فلزی از تنوع مدل، طراحی و رنگ بهره برده‌اند که هنگام خرید اکثر ساعت‌های هوشمند یا پس از خرید ساعت می‌توانید نسبت به انتخاب مدل مد نظر خود اقدام کنید. این بندها معمولا از جنس استیل هستند. این استیل‌ها دارای ضخامت، طراحی و آلیاژهای مختلفی هستند.

 

بند فلزی ساعت مچی

 

 

 

اگر به اکثر ساعت مچی‌های قدیم نگاهی بندازید، به‌طور قطع بندهای فلزی و سنگین وزن آن‌ها رخ نمایی می‌کند. تاکنون هیچکس منکر زیبایی که بندهای فلزی می‌توانند به ساعت‌های مچی ببخشند، نشده است به همین دلیل همه روزه بندهای فلزی همچنان در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف به تولید می‌رسند و کاربران فراوانی از خرید آن‌ها استقبال می‌کنند.

 

بند ناتو

 

 

 

ناتو نام یکی از انواع بندهای پارچه‌ای است که این روزها توسط اکثر کاربران جوان برای ساعت‌های هوشمند و مچی خریداری می‌شود. البته بندهای ناتو به‌گونه‌ای نیستند که تنها کاربران جوان از آن‌ها استقبال کنند؛ اما با توجه به آمار بدست آمده و مدل اسپرتی که این بند به ساعت القا می‌کند، بیشتر بند ناتو روی مچ دست جوانان جای گرفته است. در میان انواع بند ساعت هوشمند و مچی به دلایلی مانند ضخامت مناسب، مقاومت معقول و کشش نسبی لازم می‌توان برای خرید بندهای ناتو اشاره کرد. برای ساخت بندهای ناتو معمولا از دو ماده استفاده می‌کنند. گونه‌ای از بندهای ناتو با استفاده از چرم و مدل دیگر آن‌ها از ترکیب نایلون با پارچه ساخته می‌شوند.

 

بند سیلیکونی

 

 

 

تجربه نشان داده است که کاربران ساعت‌های مچی و هوشمند همواره در پی پیدا کردن بندهای ضد تعریق با دوام بالا هستند. همچنین انعطاف پذیری از دیگر ویژگی‌هایی است که هنگام خرید انواع بند ساعت هوشمند و مچی در نظر کاربران می‌درخشد. از میان بندهایی که معرفی شدند، هیچ بندی به اندازه بند سیلیکونی ضد تعریق و ضد حساسیت نیست. افراد بسیاری هستند که به نوع استیل بندهای فلزی یا بافت بندهای پارچه‌ای حساسیت نشان می‌دهند؛ اما بندهای سیلیکونی به دلیل ویژگی و متریال‌های سازنده از تعریق و حساسیت‌های پوستی جلوگیری می‌کنند. تنوع بالای طرح و رنگ بندهای سیلیکونی باعث می‌شود تا سلیقه افراد بسیاری تحت پوشش قرار بگیرد و کاربران بیشتری به سمت خرید آن حرکت کنند. وزن سبک و حس نکردن بند به هنگام استفاده مخصوصا در حالت ورزش علاوه‌بر دوام بالای بندهای سیلیکونی یکی دیگر از بهترین دلایل خرید و افزایش تقاضا دیده شده است.

 

بند پرلون

 

 

 

اگر به طراحی بافت مانند علاقه دارید، استفاده از بند پرلون برای ساعت‌های مچی می‌تواند شما را سر ذوق آورد. اگر به طراحی بندهای پرلون نگاهی بیاندازید می‌توانید متوجه طرح بافت نخ پلاستیکی آن بشوید. درواقع بند پرلون یکی از سبک‌ترین بندهای ساعت مچی است.

 

بند نایلونی یا بند پلاستیکی

 

 

 

اگر ساعت ضد آب دارید و ورزشکار حرفه‌ای رشته‌های آبی هستید، استفاده از بند نایلونی یا همان بند پلاستیکی یکی از بهترین پیشنهادهای ممکن برای شما می‌تواند باشد. اولین مشخصه بندهای نایلونی مقاومت بالای آن‌ها نسبت به سایر مدل‌ها در برابر آب است. در واقع به دلیل عدم جذب آب نسبت به مدل‌های چرم و پارچه‌ای، انتخاب بهتری برای ساعت‌های ضد آب محسوب می‌شوند. از دیگر مزایای خرید بند نایلونی می‌توان به راحت تمیز کردن آن در هر شرایطی اشاره کرد. این روزها نام بندهای نایلونی در میان انواع بند ساعت مچی و هوشمند به چشم می‌آیند.

 

بند صدفی

 

یکی از بهترین بندها برای ساعت‌‎های شیک و مجلسی، بند صدفی است که برای ساعت‌های زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بندهای صدفی اغلبا حساس‌تر از سایر بندها هستند به همین دلیل عواملی مانند خش افتادن ممکن برای این بندها رخ بدهد. به دلیل شبیه بودن حالت بندهای صدفی به بندهای سرامیکی باید کاربران آن‌ها در برابر انواع ضربه‌ها مراقبت کنند. با اینکه بندهای صدفی دارای زیبایی ظاهری فراوانی هستند، اما در بعضی موارد حساسیت‌های پوستی در این بندها دیده شده است.

بند حصیری

 

 

 

یکی از پرطرفدارترین و شکلیل‌ترین بندهای ساعت ترند دنیا، بند حصیری است که در کنار صفحه ساعت‌های مچی و هوشمند خودنمایی می‌کند. بند حصیری اغلبا از جنس آلیاژ فلز یا گونه‌ای استیل است که در کنار وزن پایین از مقاومت خوبی بهره‌مند شده است. این بندها در رنگ‌های خاکستری، رزگلد، مشکی، سرمه‌ای و کرم در ویترین مغازه‌ها به فروش می‌رسند. از شاخص‌ترین ویژگی بندهای حصیری به ضد آب بودن آن‌ها، وزن سبک مانند بند پارچه‌ای و سختی در برابر خط و خش مانند بند فلزی اشاره کرد.

 

انواع بند استیل

 

یکی از قدیمی‌ترین و موردعلاقه‌‎ترین بندهای ساعت در میان همه سنین، بند استیل دیده شده است. بندهای استیل بسته به شرایط و میزان آلیاژ به‌کار رفته دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به میزان استفاده و شرایط کاربر انتخاب یکی از آن‌ها به کاربر پیشنهاد داده می‌شود. استیل معمولی، استیل ضد زنگ و استیل گالوانیزه 3 مدل بند استیل هستند که از میزان مقاومت متفاوتی در برابر ضربه برخوردار هستند. برای مثال مقاومت استیل ضد زنگ در برابر خوردگی، فرسایش و زنگ زدگی به دلیل برخورداری از درصدی کربن، آهن و کروم نسبت به استیل معمولی بیشتر است.

 

سخن آخر


در روزهایی که تنوع بند ساعت هوشمند و مچی روزبه‌روز در حال افزایش است، آشنایی با انواع بند ساعت باعث می‌شود تا کاربران پیش از اقدام به خرید از کارایی، دوام، مدل و سایر ویژگی‌های مدل مد نظر با خبر باشند. در این مقاله از موبوران   تلاش شد تا شما با انواع بند ساعت مچی و هوشمند آشنا شوید. این آشنایی منجر می‌شود تا هنگام خرید انتخاب بهتری نسبت به سایر افراد مطالعه نکرده داشته باشید. از شما درخواست می‌کنیم تا پس از مطالعه مقاله در ارتباط با نوع بند ساعت هوشمند یا مچی، نظر خود را در قسمت نظرات با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

 

پرسش‌های متداول

 

انواع بند ساعت هوشمند کدام است؟

 

برای ساعت هوشمند می‌توانید از بندهای فلزی، چرمی، حصیری، استیل، صدفی، سیلیکونی و پلاستیکی استفاده کنید.

 

بهترین بند برای ساعت مچی چی بخریم؟

 

برای ساعت‌های مچی تنوع بند بسیار فراوان‌تر از ساعت‌های هوشمند است. از تمامی بندهای موجود در بازار می‌توان برای ساعت‌های مچی استفاده کرد.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش