Clicky

مقایسه گوشی A53 و A34 سامسونگ

 

 

مقایسه گوشی A53 و A34 سامسونگ


سامسونگ در چند سال اخیر روند رو به رشد گوشی های میان رده خودش رو به خوبی حفظ کرده و با قرار دادن امکانات مختلف و به روز در کنار پشتیبانی نرم افزاری ۴ ساله، این گوشی ها رو به گزینه اول برای خرید بیشتر افراد تبدیل کرده و حتی اگه طرفدار گوشی های شیائومی با قدرت سخت افزاری بیشتر و نسبت قیمت به امکانات بهتر این برند باشید، باز هم یه نیم نگاهی به گوشی های میان رده سامسونگی می کنید تا ببینید سامسونگ امسال چی در چنته داره؟! حالا با عرضه گوشی نسل جدید  سری A سامسونگ قصد داریم ببینم تا گوشی نسبتا تازه وارد A34 در مقابل گوشی A53 جا افتاده و خوش نام میتونه قد علم کنه و یا باید احترام بزرگترش رو حفظ کنه و جلوی اون حرفی نزنه! البته شاید این مقایسه خیلی با توجه به قیمت دلاری به نظر منطقی نرسه ولی تو بازار ایران این دو گوشی قیمت تقریبا یکسانی دارند! با مقایسه گوشی A53 و A34 سامسونگ همراه موبوران باشید.

 

مقایسه طراحی سامسونگ A34 با Samsung A53


گوشی A34 با زبون جدید گوشی های سری a و به سبک گوشی S23 با یه طراحی جدید و مدرن ساخته شده. یکی از این تغییرات استفاده از بدنه براق تر نسبت به نسل قبلیه که باعث شده طراحی گوشی به گوشی های پرچمدار نزدیک بشه و دیگه خیلی حس ارزون بودن رو منتقل نکنه و با اینکه این قسمت از پلاستیک ساخته شده ولی حس شیشه رو منتقل میکنه. تغییر بعدی حذف جزیره دوربین و یکی شدن سه سنسور دوربین با بدنه است که بازم این تغییر در راستای شباهت بیشتر این سری گوشی های به سری S23 انجام شده و میشه گفت سامسونگ تو این بخش هم موفق بوده و به خوبی یه ظاهر جذاب تر به این گوشی داده. البته این تغییرات باعث شده بدنه قطور بشه ولی دیگه یه بخش برآمده پشت گوشی دیده نمیشه. فریم گوشی تخت تر شده و یه حس بهتری موقع استفاده توی دست داره. هر دو گوشی کاملا از پلاستیک ساخته شدن و تو متریال ساخته شده تفاوتی بین این دو وجود نداره، اما همانطور که گفتیم نوع صیقل بدنه a34 باعث میشه حس بهتر و لاکچری تری بهتون بده.

 

 

 

 

 


سایز گوشی A34 نسبت به نسل قبل بزرگتر شده و با اینکه گوشی a53 گوشی نسبتا بزرگی به حساب میومد ولی باز گوشی a34 حدود ۰.۱ اینچ بزرگتره. وزن a34 هم حدود ۱۰ گرم بیشتره و به خاطر وزن و اندازه بزرگ و ابعاد نسبتا زیادش دیگه خیلی گوشی خوش دستی به حساب نمیاد. هر دو گوشی از گواهی IP67 برای محافظت در مقابل نفوذ گرد و غبار و مایعات استفاده میکنن و برای محافظت صفحه نمایش در مقابل خط و خش برای هر دو گوشی از گوریلا گلس 5 استفاده شده.

یه تفاوتی که در این بخش میشه بین دو گوشی دید و یه برتری کوچیکی به گوشی a53 میده توی نوع طراحی صفحه نمایشه. گوشی a53 از طراحی با حاشیه نسبتا کم و یه پانچ هول وسط صفحه استفاده میکنه ولی گوشی A34 طراحی قدیمی تر و با حاشیه بیشتری داره و به استفاده از یه پانچ هول قطره ای بسنده کرده.

برای جمع بندی طراحی جدید به کار رفته توی گوشی a34 باعث شده این گوشی از لحاظ ظاهری زیباتر و خوشگل تر به نظر بیاد و به نسبت قیمت در سطح بالاتری قرار بگیره، ولی توی کیفیت ساخت این تفاوت خیلی زیاد نیست ولی تغییر در نوع طراحی باعث شده حتی این بخش هم به نظر بهتر برسه.

 

برای مشاهده عکس های بیشتر و بررسی دقیق تر میتونید به مقاله بررسی جداگانه گوشی ها سر بزنید:

بررسی مشخصات گوشی a34 سامسونگ

بررسی مشخصات گوشی a53 سامسونگ

 

مقایسه صفحه نمایش Samsung A34 با A53


در بخش صفحه نمایش دو تا تغییر میشه بین این دو گوشی دید، یکی تفاوت بین سایز صفحه، گوشی a53 از یه صفحه نمایش 6.5 اینچی استفاده میکنه و در مقابل صفحه نمایش گوشی A34 با اندازه 6.6 اینچی ساخته شده. تفاوت دیگه در روشنایی صفحه نمایشه که گوشی A34 با افزایش روشنایی بیشینه به 1000 نیت در مقابل روشنایی 830 نیتی گوشی A53، به طور کلی یه تجربه بهتری موقع استفاده در محیط های روشن و با نور زیاد به شما میده و میتونید با راحتی بیشتری از گوشی استفاده کنید. در بقیه جزئیات تفاوت خاصی بین دو گوشی وجود نداره، هر دو از پنل سوپر امولد با رزولوشن 1080 استفاده میکنن که جزئیات زیادی به شما نمایش میده و ترکیب رنگ و کنتراست تصویر بسیار مناسبی داره. نرخ 120 هرتزی استفاده شده تجربه روون و سریعی به شما میده. هر دو گوشی باید نرخ به روز رسانی به صورت دستی عوض بشه و به صورت هوشمند نمیتونه خودش نرخ به روز رسانی رو تعیین کنه. البته برای گوشی A53 از قابلیت HDR10 هم استفاده شده. حسگر اثر انگشت هر دو گوشی توی صفحه نمایش قرار گرفته و دقت و سرعت مناسبی موقع باز کردن گوشی داره. به دلیل تغییر در اندازه و روشنایی یه مقدار بسیار کمی گوشی A34 میتونه عملکرد راضی کننده تر و بهتری داشته باشه ولی تفاوت بین دو گوشی خیلی زیاد نیست.

 

 

مقایسه باتری سامسونگ A34 و Samsung A53


در این بخش رقابت نزدیکی بین دو گوشی داریم. هر دو از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری استفاده میکنن ولی گوشی A34 به لطف پردازنده با مصرف مناسب شارژدهی کلی بهتری داره و میتونه حدود 10 تا 14 درصد به شما بیشتر شارژ بده. البته هر دو گوشی یک روز رو به شما شارژ میدن ولی گوشی a34 در انتهای روز شارژ بیشتری براش باقی میمونه.

تقریبا اکثر گوشی های میان رده سامسونگ و حتی پرچمدار (مثل گوشی S23) از آداپتور 25 واتی پشتیبانی میکنن و همین موضوع باعث میشه خیلی تفاوت زیادی بین سرعت شارژ این گوشی های دیده نشه. از شارژر توی جعبه هم خبری نیست و فقط یه کابل شارژ دو سر تایپ سی توی جعبه استفاده شده. باتری هر دو تقریبا توی حدود یک ساعت و 20 دقیقه تا یک ساعت و نیم شارژ میشن و خیلی تفاوتی با هم ندارند و هر دو معمولی رو به خوب به حساب میان.

 

 

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ A34 و A53


گوشی a53 از چهار تا سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 5 مگاپیکسلی تشخیص عمیق استفاده میکنه. عکس های دوربین اصلی  جزئیات خوبی داره و دینامیک رنج و شارپنس عکس ها بسیار بالاست. وایت بالانس کمی مشکل داره و انگار سامسونگ این بخش رو دستکاری کرده تا نوع رنگ ها کمی اغراق شده به نظر برسه که ممکنه برای خیلی ها نه تنها مشکل به حساب نیاد بلکه باعث خوشگلتر شدن عکس ها هم شده. عکس های پرتره جداسازی سوژه رو خوب انجام میدن و خطا خیلی زیادی توی تشخیص سوژه نداره. رنگ های سنسور اولترا واید از دوربین اصلی واقعی تر به نظر میرسه ولی یه مقداری افت کیفیت نسبت به دوربین اصلی داره. سنسور ماکرو دیتیل و دینامیک رنج مناسبی داره و یه مقدار از حالت فانتزی بهتره، فوکوس ثابته و برای گرفتن عکس های بهتر باید کمی تلاش کنید. دوربین اصلی وسلفی قابلیت فیلمبرداری 4K با 30 فریم رو دارن و میتونن فیلم های با کیفیت تصویر و صدای خوبی بگیرن. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی عکس های با دیتیل و جزئیات خوبی میگیره و نویز کمه اما کمی عکس ها خشکه و کمی رنگ ها مایل به آبی میزنه.

گوشی A34 از سه تا لنز 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 5 مگاپیکسلی ماکرو استفاده میکنه که به نسبت گوشی a53 لنز اصلی و اولترا واید یه مقداری تعداد مگاپیکسل کمتری دارن و لنز کم کاربرد تشخیص عمق هم نداره. عکس های لنز اصلی جزئیات خوبی داره و مثل باقی گوشی های سامسونگ رنگ ها تو چشم و یه مقداری دستکاری شده به نظر میرسن و خوبی یا بدی اون تقریبا سلیقه ای به حساب میاد. لنز اصلی عکس های پرتره هم میگیره و کیفیت این بخش با اینکه لنز اختصاصی نداره خوبه هنوز و ترکیب رنگ مناسبی داره و جداسازی سوژه به خوبی انجام میشه، البته توی تشخیص سوژه های به غیر از انسان کمی مشکل داره و باید یه مقداری تلاش کنید. لنز اولترا واید با اینکه مگاپیکسل کمتری داره ولی به نسبت کیفیت خوبی داره و افت کیفیت زیادی نسبت به لنز اصلی نداره و نویز و به هم ریختگی خاصی توی عکس ها دیده نمیشه. لنز ماکرو به خاطر داشتن فوکوس ثابت تا فاصله 4 سانتی متری ممکنه کمی عکس گرفتن خوب باهاش سخت باشه ولی اگه تلاش کنید میتونید عکس های با کیفیت و کنتراست خوبی بگیرید.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با اینکه نسبت به a53 مگاپیکسل کمتری داره ولی عکس های با جزئیات بسیار خوب، رنگ پوست واقعی و با کنتراست بالا میگیره و فقط ممکنه با زوم کردن نسبتا جزئیات کمتری رو ببینید. امکان فیلمبرداری 4K با 30 فریم توی جفت دوربین سلفی و اصلی وجود داره که جزئیات و کیفیت بسیار خوبی داره و مثل باقی گوشی های سامسونگ کنتراست رنگ ها بالاست. لرزشگیر اپتیکال برای هر دو گوشی به خوبی کار خودش رو انجام میده و میتونید فیلم های با لرزش کم حتی در شرایط سخت بگیرید.

در کل بخش دوربین تفاوت زیادی بین دو گوشی نداره و هر دو عملکرد بسیار خوبی تو بازه قیمتی خودشون دارن و حتی با گوشی های یه مقدار گرون تر هم میتونن رقابت کنن.

 

 

مقایسه قدرت پردازشی A34 با A53


تراشه مدیاتک Dimensity 1080 استفاده شده توی A34 عملکرد بسیار خوبی در بخش پردازش CPU داره و به نسبت گوشی های دیگه ای که از این تراشه استفاده میکنن مثل گوشی های جدید شیائومی مثل ردمی نوت 12 پرو و ردمی نوت 12 پرو پلاس عملکرد پایدارتری داره و باعث میشه تجربه روزمره استفاده از گوشی خیلی سریع و بدون مشکل خاصی باشه. البته توی بخش پردازش گرافیکی خیلی نباید انتظار عملکرد خفن و پر قدرتی رو داشته باشید ولی هنوز میتونید اکثر بازی ها روز رو با گرافیک خوب و قابل قبولی اجرا کنید. البته یه برتری این گوشی به نسبت a53 نداشتن محدودیت های نرم افزاری پردازنده های اگزینوس مثل بسته بودن جزئیات بالا رو اینجا نمی بینیم و پشتیبانی بهتری به خاطر استفاده گسترده تر داره. مدیریت دما خیلی خوب انجام شده و حتی در استفاده طولانی مدت دما زیاد بالا نمیره و شاهد کاهش قدرت پردازشی به طور ناگهانی نیستیم و دمای گوشی چه در داخل و چه بیرون گوشی خیلی افزایش پیدا نمیکنه و باعث اذیت کردن نمیشه. گوشی A34 توی 3 نسخه با 6/8 گیگ رم و 128/256 گیگ حافظه ذخیره سازی عرضه میشه. هر دو گوشی امکان افزایش فضای ذخیره سازی با استفاده از رم مشترک با سیم کارت دوم رو هم دارن.

گوشی a53 از تراشه اختصاصی اگزینوس 1280 سامسونگ استفاده میکنه. استفاده عادی از گوشی به خوبی انجام میشه و لگ و باگ خیلی خاصی دیده نمیشه ولی به خاطر مشکل پشتیبانی کمتر از این پردازنده تو بازی هایی مثل کالاف و Pubg بیشتر توی تنظیمات گرافیکی و فریم خیلی دستتون باز نیست و باید بین جزئیات بالا و یا فریم بالا یکی رو انتخاب کنید که کمی اذیت کننده است. بازی های با گرافیک بالا هم به خاطر قدرت پردازشی معمولی پردازنده به خوبی اجرا نمیشن و فریم خوبی بهتون نمیده و موقع اجرا هم گوشی خیلی داغ میشه. اگه یادتون باشه تقریبا بزرگترین برتری a52s نسبت به a53 هم همین قدرت پردازشی بود. گوشی a53 توی 5 نسخه با 4/6/8 گیگ رم و 128/256 گیگ حافظه ذخیره سازی عرضه میشه و به نسبت گوشی a34 تنوع بیشتری در نسخه های عرضه شده داره و نسخه پایه ارزون تری هم داره.

بخوایم بین دو گوشی مقایسه کنیم هر دو عملکرد خوبی در استفاده معمولی دارن و به خوبی به عنوان یه گوشی میان رده از پس اجرای اکثر کارها بر میان ولی گوشی A34 به خاطر استفاده از پردازنده مدیاتک عملکرد کلی بهتری توی بازی ها و برنامه سنگین داره و تنظیمات بهتری رو میتونه در اختیار شما بذاره و با اینکه از لحاظ جایگاه در رده پایین تری قرار داره ولی به خوبی میتونه پایاپای این گوشی و حتی بهتر از a53 عمل کنه.

 

 

مقایسه رابط کاربری سامسونگ a34 و a53


گوشی A53 به صورت پیش فرض از اندروید 12 و One UI 4.1 استفاده میکنه که امکان ارتقا به اندروید 13 و One Ui 5.1 که به صورت پیش فرض توی گوشی A34 استفاده شده رو داره و تجربه کلی استفاده از دو گوشی به خاطر برند و رابط کاربری یکسان تفاوت خاصی با هم نداره، امکانات شخصی سازی خوب و متنوع و سبک بودن و راحت بودن رابط کاربری سامسونگ تجربه خوبی موقع کار با گوشی به شما میده. با اینکه هر دو گوشی 4 سال آپدیت های جدید اندروید و تا 5 سال آپدیت های امنیتی رو دریافت میکنن ولی گوشی a53 یه سال کمتر از بروزرسانی هاش مونده و این میتونه در این بخش یه نکته مثبت برای گوشی a34 به حساب بیاد.

 

 

مقایسه اسپیکر سامسونگ a34 و سامسونگ a53


اسپیکر استریو هر دو گوشی به خاطر استفاده از اسپیکر مکالمه به عنوان اسپیکر دوم یه مقداری صدای بالانسی به شما نمیده و صدای پخش شده از پایین گوشی مقداری بلندی بیشتری داره. اما در کل بلندی و کیفیت صدای پخش شده از هر دو گوشی خوب و مناسبه. از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست و باید سراغ تبدیل تایپ سی یا هندزفری بلوتوثی برید. البته گوشی a34 به خاطر استفاده از نسخه بلوتوث ورژن 5.3 میتونه اتصال پایدارتر و با مصرف انرژی کمتری داشته باشه، در صورتی که هندزفری بلوتوثی شما هم از این نسخه پشتیبانی کنه.

 

 

بین A34 و A53 سامسونگ کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟


گوشی a34 با اینکه از سری A3X سامسونگ به حساب میاد ولی توی اکثر بخش ها عملکرد پایاپای یا حتی بهتری از گوشی A53 سامسونگ داره و به خوبی تونسته این گوشی محبوب ولی قدیمی رو شکست بده. نسخه 8/128 گوشی a34 در فروردین 1402 در حدود 17.6 میلیون تومان قیمت داره و همین 8/128 در گوشی a53 با قیمت حدودی 15 میلیون تومان حدود 2.6 میلیون تومان ارزون تره. از لحاظ طراحی بخوایم بررسی کنیم به جز طراحی نسبتا قدیمی صفحه نمایش، گوشی A34 از همه لحاظ طراحی و ظاهر بهتری داره و با شبیه شدن به گوشی های سری S23 خیلی جذاب تر به نظر میرسه و دیگه اون حس چیپ بودن و قدیمی گوشی های نسل قبل رو به شما نمیده. در بخش صفحه نمایش روشنایی بیشتر و اندازه بزرگتر نمایشگر a34 باز هم برتری رو به این گوشی میده. استفاده از تراشه مدیاتک به جای اگزینوس باعث میشه هم عملکرد گوشی a34 در بازی ها به نسبت a53 بهتر بشه و هم مصرف باتری بهینه تر باشه و در این دو بخش هم برتری رو به این گوشی داده. جدید بودن و دریافت یک سال آپدیت نرم افزاری بیشتر هم میتونه تا حدودی وزنه رقابت رو به سمت a34 سنگین تر کنه. در بخش دوربینم خیالتون راحت نه تنها چیزی از دست نمیدید بلکه شاید در بعضی اوقات بتونید عکس ها و فیلم های بهتری هم با خرید گوشی a34 ثبت کنید. پس نتیجه میگیریم بین این دو گوشی خرید گوشی جدیدتری A34 گزینه منطقی تریه و این اختلاف قیمت ارزش هزینه بیشتر رو داره. ولی اگه a53 رو هم خریدید خیلی ضرر نکردید!

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A53

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A34

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش